۱۳۹۰ بهمن ۲۶, چهارشنبه

زمستان گوتمبرگ


Göteborg 

 میدونستم که چنین نیست و چنین هم نخواهد ماند. تا همین سه هفته پیش که تهران بارها برف آمده بود شهر ما هنوز گرم بود و حتا درخت ها داشتند جوانه میزدند که این مرا نگران کرده بود. هرچند یکی دوبار رخ داده بود که زمستان گرم بود اما معمولا زمستان دیر و زود داشت اما سوخت و سوز نداشت. بالاخره سه هفته قبل برفی حسابی آمد و درجه هوا رفت نزدیک منهای شانزده درجه سانتی گراد و دو سه روزی آن بالا بود تا یواش یواش شل اش کرد و رسید به حدود منهای پنج. در این برهه از زمان که این سطور را برای شما می نگارم دماسنج کمی بیش از صفر را نشان میدهد. امروز تا دو درجه بالای صفر هم رسید. اما امشب خبرش هست که دوباره برف در راه است. اما از جمعه به آنطرف قول داده اند که هوا گرم تر بشود. 

محل های رفت و آمد به گاراژ و کناره های خانه را نیز مقداری شن ریزی کرده ام که لیز نخوریم. اینجا اگر کسی کنار خانه اش را تمیز نکرده باشد یا شن ریزی نکرده باشد و یک عابر در آنجا زمین بخورد صاحبخانه باید خسارت بدهد. عجیب دنیایی است این سوئد. اگر دزدی به خانه تان بیاید و نردبان شما از استحکام کافی برخوردار نبوده و هنگامی که دزد دارد از نردبان بالا میرود زمین بخورد و دست و پایش بشکند شما باید خسارت او را بدهید و البته... او نیز به دلیل ورود غیر قانونی و اقدام به دزدی در صورت شکایت شما مجازات خواهد شد که معمولا چیزی بجز رها کردن او نیست چرا که نرسیده چیزی را بدزدد. خلاصه دزدان محترم اگر این خطوط را میخوانید بریزید به سوئد که  آتش زدم به مالم... بیایید از هزاران خانه بی در و پیکر بدزدید و ببرید. 

****
مدتی است که هر گونه مواد غذایی نشاسته دار از قبیل نان و برنج و نیز مواد شکر دار را از فهرست غذایی ام حذف کرده ام به امید پایین رفتن وزن اما حتا یک گرم هم کم نکرده ام. فکر میکنم دلیلش اینه که بازهم زیاد غذا میخورم. 
****
دیگه مطلبی نداشتم میخواستم از قار و قور دل و روده ام بگویم که تخفیف میدهم. راستی... با آرد نخودچی خام که از فروشگاه هندی خریدم یک نان درست کردم که بد نشده. قابل توجه اهل رژیم غذایی ها. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

اگر برای نوشتن نظر مشکل دارید، زیر این قسمت که نوشته «نظر به عنوان» ، روی زبانه (یعنی آن مثلث کوچک) را کلیک و نام ناشناس را انتخاب کنید و نظرتان را بنویسید و اگر خواستید نام خودتان را نیز بنویسید