۱۳۹۰ بهمن ۲۹, شنبه

فستیوال آهنگ یا ملودی فستیوال در سوئد


 سوئدی ها از دیگر مردم اروپا بیشتر اهل موزیک هستند و بسیارند خانه هایی که در آنها یک هنرمند وجود دارد. و اگر هنرمند نباشد یک ورزشکار هست که مشغول به یک ورزش هست. 
یکی از برنامه های موفق تلویزیون کانال یک و کانال چهار سوئد برنامه فستیوال آهنگها یا ملودی فستیوال است که در آن خوانندگان با هم مسابقه میدهند. در یک شهر مثلا صد هزار نفری شاید هشتصد نفر برای مسابقه نام نویسی کنند که مسلما همه آنها به مسابقه راه پیدا نمیکنند بلکه حدود سی چهل نفر مسابقه را شروع میکنند و این تعداد توسط داوران از قبل انتخاب میشوند و در طی روزهای مسابقه تعداد شان کم و کمتر میشود. 
در عکس زیر این سه دختر به مرحله نیمه نهایی رسیدند که با ده گروه دیگر مسابقه دادند و در آخر دو گروه مسابقه را برنده شدند که به فینال بروند. 


Love Generation håller stilen. Svart med en färggrann accessoar. Olle Kirchmeier/SVT



و در زیر هم عکس دختری را می بینید که به فینال رفت که باید یا یک زن و شوهر مسابقه بدهد. 



Molly Sandén hade ingen anledning att gråta. Olle Kirchmeier/SVT


در ایران هم این روزها اهل موسیقی بسیار بیش از قبل شده اند. اما چیزی را که خیلی بدم می آید مردهای رقاص هستند که راهی دوبی یا ترکیه یا آلمان میشوند که خودشان را تکان بدهند و مقابل دوربین برقصند. خیلی زشت است. 










هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

اگر برای نوشتن نظر مشکل دارید، زیر این قسمت که نوشته «نظر به عنوان» ، روی زبانه (یعنی آن مثلث کوچک) را کلیک و نام ناشناس را انتخاب کنید و نظرتان را بنویسید و اگر خواستید نام خودتان را نیز بنویسید