۱۳۸۹ مرداد ۸, جمعه

روزهای خوش دیدار



سلام حال احوال.. خوبین خوشین؟ خوش اومدین .. بفرمایین بفرمایین .. دختر برو چندتا چایی بریز بیار. خوب.. خوبین؟ بله؟ بعله دیگه.. گفتیم یه خونه تکونی بدیم و در و دیوارها رو هم یک رنگی بزنیم و تابلو ها رو عوض کنیم. .. بله مرسی. آره.. بد نشده. حالا حوصله کنم بعدا کمی بیشتر بهش میرسم.
راستش خیلی وقت بود میخواستم این کارها رو سرو سامون بدم اما خوب شهرداری اجازه نمیداد و بانک هم ضامن میخواست که ما نداشتیم و... ای بابا من دارم چی میگم.. آره، خیلی وقت بود میخواستم در و دیوار و رنگ بزنم و دکورها رو عوض کنم و از زمینه های فارسی استفاده کنم اما هربار میگفتم باشه بعدا. یک مدتی هم وقت گذاشتم اما زیاد با وضعیت این دامنه ی وبلاگ آشنا نبودم. خلاصه فعلا که اینجوری هست تا بعد ببینیم چه میکنیم.
فعلا بفرمایین یه چایی بخورین تا بعد؛
 عرض شود که دوسه روز پیش یک اتفاق جالبی افتاد. برایمان از یکی از شهرها مهمان آمد که دوستان خیلی قدیم بودند. هنوز جابجا نشده بودند که دیدیم زنگ میزنند. در را باز کردم دیدم یک آدم نخراشیده کلاه و عینک دودی بهمراه یک دختر شانزده هفده ساله به من میگه بیا بیرون رفتم بیرون. بعد شروع کرد یک سری حرفهای نامفهوم به ترکی و انگلیسی بلغور کردن. اولش خوب نگرفتم. بعد دیدم ترکی هاش فحش های آب نکشیده است. حدس زدم یکی با دختر این بابا مشکلی پیدا کرده و این اشتباها زنگ خانه ما را زده. بعد شروع کرد یکی دوتا فحش آب نکشیده فارسی هم قاطی اش کرد. گفتم لابد بهش گفتن طرف ایرانی بوده که اینهم سر راه چند تا فحش فارسی یاد گرفته. دختره هم بدون عکس العملی فقط تماشا میکرد. هرچه فکر کردم معما رو نتونستم حل کنم و چون مهمانها هم تازه آمده بودند حوصله درگیری نداشتم در یک آن تصمیم گرفتم بچپم توی خونه و در را ببندم و اگر طرف زنگ زد بلافاصله زنگ بزنم پلیس بیاد جمع و جورش کنه. اینجا توی سوئد و بطور کلی اروپا نیازی به دعوا و زد و خورد نیست. مساله ترس و غیرت و این حرفها نیست. کافیست که یکی دوتا پرونده زد خورد داشته باشید تا نتوانید براحتی خانه بخرید یا اجاره کنید و یا جایی کار بگیرید. و دستگاه پلیس و قضایی هم آنقدر محکم است که مثلا اگر این بابا ول کن معامله نبود و من زنگ میزدم و پلیس می آمد  و او  را بازداشت میکرد قضیه بیخ پیدا میکرد. فرض کنیم حتا اگر به دختر او شدید ترین بی احترامی ها هم شده باشد مملکت قانون دارد و از طریق شکایت به پلیس و دستگاه قضایی حق طرف کف دستش گذاشته خواهد شد. اینچنین بود اگر من زنگ میزدم و پلیس می آمد و این بابا را میگرفت و میبرد من میتوانستم در دادگاه از او به جرم ایجاد مزاحمت مبلغی غرامت بگیرم. و اگر تکرار میکرد غرامت بیشتر و زندان و این حرفها شوخی هم نیست.
خلاصه همه اینها را ظرف یکی دو ثانیه از نظرم گذشت و خواستم بچپم تو که یه دفه گفت ای بابا.. منو نمیشناسی؟ من فلانی هستم. آقا ما حسابی سر جامون خشک مون زد. حسابی از قبل با مهمانهای اولی نقشه ریخته بودند که چطوری ما رو بگیرند که گرفتند. خلاصه کلی ماچ و بوسه و جاتون خالی بود. بهشون گفتم چرا از این صحنه ها فیلم نگرفتید؟ گفتند اصلا به این موضوع فکر نکرده بودیم.
بعله.. این هم ماجرای این چند روز. چاییتون سرد نشه بفرمایید.
خلاصه یادتون باشه که از این گونه صحنه ها، صحنه های جالب، مثل دیدارها، و نیز اتفاقات جالب فیلم و عکس تهیه کنید و نگهدارید که دیدنش همیشه جالب هست.
بعله این هم از مطلب ایندفعه و ملالی نیست بجز دوری شما و این بارونی که از دیشب راه افتاده. قبل از اون یک سه چهار روزی آفتاب دبشی داشتیم اما حالا بارونی هست. تا ببینیم شنبه و یکشنه هوا چطوره که اگه آفتابی باشه یک کنار دریایی بریم.
راستی اندازه نوشته های متن چطوره؟ آیا اندازه اش مثل بقیه صفحه های اینترنت هست؟ بزرگتر، کوچکتر؟ ضمنا بیاد داشته باشید که ممکنه که تنطیم اندازه توی کامپیوتر خود شما بزرگ یا کوچک باشه لذا لازمه که با نوشته سایر سایتها مثل سایتهای خبری مقایسه کنید که ببینید اندازه هاش چطوره. 

۴ نظر:

  1. سمندر:به به خانه نو رنگ و لعاب تازه مبارکه به مبارکی امیدوارم میهمان های زیادی سری به اینجا بزنند و دیداری تازه کنند واگر لازم شد یقه مهمان ناخوانده رو گرفته از خجالتش دربیاییم(خوشبختانه آشنا در اومد}
    محسن جان اندازه نوشته ها خوب هستند دستت درد نکنه

    پاسخحذف
  2. ممنون سمندر عزیز، همینها که میان کافیست بهرحال بیشتر گپها خودمونی است و اونهایی که کمتر سر میزنن بهرحال دلشون با ما هست

    پاسخحذف
  3. اقا محسن درست مثل ایران ما میمونه اینجا اگر دخترت را هم ببرن هزار بلا سرش بیارن هیچ کس نیست ازش دفاع کنه مردم میگن کرم از خود درخته پلیس هم میگه یارو فراری شده میخواستین مواظب دخترتون باشید تو روز روشن کیف خانمها را همچین حرفه ای قاپ میزنن و میرن اب از اب هم تکان نمیخوره اقا محسن درسته که دلتنگید ولی قدر امنیت و ارامشی را که اونجا دارید را بدانید که یک صدمش توی ایران پیدا نمیشه . خوش و سر حال باشید

    پاسخحذف
  4. تیم 5 نفره کارشناسان دادگستری در کهریزک

    به گفته یک منبع آگاه، پس از ارایه گزارش تیم 3 نفره کارشناسان که حاوی نکات مهم و قابل تأمل بود، هم اکنون تیم 5 نفره کارشناسان دادگستری عازم کهریزک شده است تا تحقیقات بیشتری درباره موارد مطرح شده در گزارش ابتدایی انجام شود."

    گفتنی است یکی از نهادهای بازرسی نیز در بخشی از گزارش چندین صفحه ای خود درباره معضلات کهریزک آورده است: "وفق نظریه های تخصصی، شدت خطر و تهدید علیه بهداشت عمومی اهالی منطقه به حدی است که انتقال و ساماندهی مرکز دفن زباله کهریزک را الزامی می کند."

    آلودگی شدید آب های زیرزمینی ناشی از نشت شیرابه، آلودگی شدید زیست محیطی و آثار زیان‌بار آن بر سلامت مردم، تهدید بهداشت منطقه و تشکیل شیرابه های سمی و ... از اهم مفاد گزارش این نهاد بازرسی است

    پاسخحذف

اگر برای نوشتن نظر مشکل دارید، زیر این قسمت که نوشته «نظر به عنوان» ، روی زبانه (یعنی آن مثلث کوچک) را کلیک و نام ناشناس را انتخاب کنید و نظرتان را بنویسید و اگر خواستید نام خودتان را نیز بنویسید