۱۳۸۹ مهر ۱۰, شنبه

در سکوت زیبای غروب




اول از همه خدمت تان عرض کنم که ایمیل ما هست    sasanrahnama@hotmail.com که توسط یکی از حواس جمع ها به ما تذکر دادند که در دو مطلب قبل انرا اشتباه نوشته ام. البته تصور نمیکنم که بازهم در اصل ماجرا تفاوتی حاصل شود. 
کم کم فصل پاییز هم اینطرفها دارد نزدیک میشود و هوای شمال سوئد سرد شده است و باد سرد آن به نواحی ما میرسد. یادم هست در ده هنگامی سرد میشد که نوک کوههای ممدوه  برف مینشست. و چه منظره زیبایی داشت غروبهایش و صبحهایش. 


نمیدونم هنوز هم کسی به تماشای غروب مینشیند یا نه. ماهواره و تلویزیون و رسانه ها دیگر وقتی برای این جور کارها لابد باقی نمیگذارد. شاید هم فشار زندگی حالی برای تماشای غروب باقی نگذارد.
در همین حال هوای نوشتن این قطعه بودم که گفتم یک نمایی از غروب را در بالا بگذارم. در موتور جستجوی گوگل زدم «غروب شاهرود» و تعدادی عکس از جمله عکس بالا آمد. روی آن کلیلک کردم دیدم ای بابا... رسیدم به وبلاگ خودم! خلاصه کلی از خودمان خوشمان آمد. اما آنچه که در پای این عکس نوشته بودم نیز خاطره انگیز بود. آنرا در زیر دوباره مینویسم برای حسن ختام این مجلس؛ 
 غروب زیبا در قلعه حاجی
همیشه غروبهای ده را دوست میداشتم. با دوستم روی درخت سنجدی که روی چاله بنگ تقی حاج حسین کمر خم کرده بود می نشستیم و غروب خورشید را تماشا میکردیم تا در پشت کوهها پنهان میشد. 
تقی حاج حسین آدمی بسیار با سلیقه و تمیز بود و چاله بنگش (آبشار روی جوی) را هم دوست میداشت و در کودکی ما بچه ها را بسیار دعوا میکرد که با آبتنی در چاله بنگش آن چاله بنگ را احتمالا خراب میکنیم. چاله بنگ تقی حاج حسین تشکیل شده بود از یک تنه درخت که دو شاخه شده بود. مثل وای انگلیسی Y بود که از وسطش آب جوی رد میشد. نمیدانم که آیا آن درختهای سنجد کمر خمیده هنوز هستند یا نه.

۱ نظر:

  1. سمندر:
    بابا کجایی دلمان برایت تنگ شده بود مثل معتاد ها روزی چند بار سر میزدیم ولی خبری نبود راست میگویند تا آدم چیزی رو که داره قدرش رو نمیدونه ولی تا از دستش میده فریاد وا اسفایش بلند میشود از این رو به دوستداران وبلاگ قلعه حاجی میگویم که برای سرپا ماندن این وبلاگ مثل هر آدمیزادی نیاز به تغذیه دارد واین همت همگی ما را میطلبد که برای وبلاگمان مطلب وعکس بفرستیم.اگر هرکس فقط هر دو ماهی یک بار موضوعی را بفرستد وبلاگ آنقدر پر مایه میشود که آدمی از داشتن این چنین دوستانی بر خود میبالد مانند مژگان ومرجان ومنیژه عزیز. پس تا همت عالی.
    درضمن محسن جان من بادو مطلب آخر وبلاگ خودتان موافقم

    پاسخحذف

اگر برای نوشتن نظر مشکل دارید، زیر این قسمت که نوشته «نظر به عنوان» ، روی زبانه (یعنی آن مثلث کوچک) را کلیک و نام ناشناس را انتخاب کنید و نظرتان را بنویسید و اگر خواستید نام خودتان را نیز بنویسید