۱۳۸۹ خرداد ۲۵, سه‌شنبه

هزار وعده خوبان یکی وفا نکند

  این خانم روی پرچمش نوشته در بازیهای 2010 که همین بازیها باشه شما را خواهیم دید. اما هزار وعده خوبان یکی وفا نکند. الان چند سالی میشه که تیم ملی ایران قول داده که در بازیهای جهانی حضور داشته باشه و زده زیر قولش. 

در بازی فوتبال نکات بسیاری تعیین کننده است. قد و وزن بازیکنان و اینکه کجا بکار گرفته شوند. البته اینها الزاما قائده نیست. مثلا لئونل مسی بازیکن خط حمله بارسلونا و آرژانتین با قد 169 و وزن 69 کیلو امروزه بهترین بازیکن جهان شناخته شده است. در حالیکه برای خط دفاعی نیاز به بازیکنان گردن کلفت هست که با استفاده از تنومندی خود راه حریف را سد کنند. 
برزیل و کره شمالی

گل تماشایی «مایکن» برزیلی را دیدید؟ از زاویه بسته. البته خیلی خوب گلر کره شمالی را گول زد. وقتی توپ به او رسیده زاویه تقریبا بسته بود و او نیز طوری به مقابل دروازه کره نگاه کرد که گویی دارد به دنبال یار میگردد که برایش توپ را سانتر کند. گلر نیز یک متری از دروازه دور شده بود که این سانتر را از روی سر بازیکن حریف جمع کند که البته همه اینها نقشه بود و من مطئنم که مایکن طرح این قضیه را همان هنگام که برای توپ یورش برده بود ریخته بود (آخه من خودم از همین روش تابحال چند تا گل باحال زده ام - جدی میگم. البته نه تو تیم بارسلونا همین تیم پیرپاتالهای خودمان در گوتمبرگ سوئد). گل مایکن آنچنان حساب شده بود که حتا دروازه بان کره براش دست زد. 
بازی نیوزلند و اسلواکی را نرسیدم تماشا کنم اما بازی ساحل عاج و پرتقال هرچند بی نتیجه تمام شد اما پر بدک نبود. مربی ساحل عاج اسمش هست سه ون یوران اریکسون «sven göran eriksson» که اهل سوئد هست و بسیار معروف و قبلا مربی تیم چلسی بوده.
از دیگر مسائل قابل توجه فصل زمستان آفریقای جنوبی است که شبها بسیار سرد میشود و گزارشگران را به ناله در آورده بود. لابد دل تهرانی ها غنج میزند برای یک نسیم خنک از اونجاها. در سوئد هوا روزهای آفتابی به 21 درجه و گاه بیشتر میرسد. اگر هوا ابر باشد حدود 12 _ 14 درجه هست.
اما شبها در هوای آفتابی در قلعه جاجی نشستن پای حوض چه حالی میدهد؛

راستی از پشه ها چه خبر؟ هنوز ویز ویزشان آدم را از خواب میپراند؟ عجب نیشی میزدند بی پدرمادرها. در سوئد در جاهایی که برکه و باتلاقی است پشه زیاد است اما در شهرها بسیار کم است. میتوانم بگویم که هر دو سه سال یک بار صدای ونگ پشه را میشنوم. اما همانگونه که آمد مناطق بسیاری از سوئد را پشه بر میدارد آنچانکه کنترل نوزاد پشه در آب را دارند که چه موقع است که سم بزنند. 

از تهچین دیروز من هنوز میخوردم. دیشب خوردم و امروز هم بردم سر کار خوردم. مدتی است که دارم در یک شرکت طراحی صنعتی کار آموزی میکنم و این هفت هفته باید ادامه داشته باشد. در محل کار دوش و رخت کن و کمد مهیا کرده اند و بسیاری از همکاران از جمله خود من با دوچرخه به سرکار میرویم. یک ده تایی هم میکروویو و نیز بشقاب و قاشق چنگال و سایر ظروف هست که ناهار را گرم میکنیم. یک ظرفشویی بزرگ و نیز دو خدمتکار تایلندی ظرفهای غذا را میشویند. ما هم ظرفهای غذایی را که از خانه آورده ایم همانجا میشوییم.

خوب.. یواش یواش داره خوابم میگیره و قبل از نوشتن پرت و پلا تمامش کنیم. عکس زیبای زیر نیز مثل عکس استخر از مژگان خانم است. 
چه آسمان زیبایی دارد این مملکت ما.





۴ نظر:

  1. سلام آقا محسن
    هرجارویدآسمان همین رنگ است تا آدم کجا باشه که آسمان چه رنگی ببینه خوشحالم که رنگ آسمان ده ملارا از جاهی دیگرقشنگ تر می بینیدحتمافوتبال را دنبال میکنید دو بازی زیباو دیدنی امروز ولی 10بازی کن بنام دنیادراین دوره بازی نمی کنندموفق باشید مهران

    پاسخحذف
  2. اولا این حوض نیست استخر است.گمانم اونجا آنقدر آبهای وسیع میبینید که به این میگویید حوض.البته هفته آینده در کنار همبن استخر جشن ازدواج یکی از بازیکنان قدر تیم ملی مملکت قلعه حاجی بنام مهرداد حاج محمدی برگذار میشود وامیدوارم گزارشگران آن خطه ازاین جشن رپرتاژ خوبی برایتان ارسال نمایند.
    همانطور که گفتید به نظر من هم این یکی از بهترین گلهای این بازی ها تا اینجاست هرچند مفسر تلویزیون ایران عقیده داشت مایکن میخواسته توپ را روی دروازه سانتر کندکه برحسب اتفاق توپ توی دروازه رفت

    پاسخحذف
  3. حسین جان مفسر تلویزیون که تو هشت متری عارف فوتبال بازی نکرده که به این ترفندها وارد باشه. او هم مثل گلر کره شمالی گول خورد منتها گلره فهمید که مایکن بهش کلک زده و براش دست هم زد اما این بابا تا آخرش هم نگرفت.

    پاسخحذف
  4. محسن. به.. آقا مهران عزیز خوشحال از دیدن شما در اینجا. والله بازی ها را نرسیدم فقط دیشب مکزیک و فرانسه را تماشا کردم.

    پاسخحذف

اگر برای نوشتن نظر مشکل دارید، زیر این قسمت که نوشته «نظر به عنوان» ، روی زبانه (یعنی آن مثلث کوچک) را کلیک و نام ناشناس را انتخاب کنید و نظرتان را بنویسید و اگر خواستید نام خودتان را نیز بنویسید